Porovnání kvality digitalizace poškozeného 8mm filmu od někoho jiného a od nás

Přinášíme vám ukázku 8mm filmu, který už před námi digitalizoval někdo jiný. Film bohužel nebyl v nejlepším stavu. Záznam na něm byl neostrý a rozkleplaný. Klient, který nám ho přinesl, ale nechtěl věřit, že by byl až tak moc špatný. Díky tomu, že nám dal souhlas se zveřejněním, můžete porovnat kvalitu digitalizace 8mm filmu od někoho jiného (levá strana) a od nás (pravá strana).

Reálný stav 8mm filmu

Je pravda, že fyzický stav filmu nebyl nejlepší. Měl částečně poničenou perforaci a na některých místech byl pokroucený a propálený. Když budeme porovnávat záznam na filmu s jinými zakázkami, které nám klienti nosí, byl mírně podprůměrný. Záznam nebyl příliš ostrý a některé záběry byly zbytečně krátké. Jinak byl ale dobře exponovaný a obsahoval jen málé množství nečistot.

Chyby, které ve videu po digitalizaci neměly být

Celuloidový pásek byl při první digitalizaci špatně prosvětlen, což vytvořilo větší přesvětlení uprostřed filmu a tmavší okraje.

Obrovská chyba je, že tento film byl natáčen ve snímkové frekvenci 16 obrazových políček za vteřinu. Ale ten, kdo dělal přepis 8mm filmu před námi, jej vyexportoval ve 25 snímcích za vteřinu. Tím došlo k prolínání snímků a deformaci obrazu.

K dalším chybám jen krátce. Video od někoho jiného bylo roztřesené, rozmazané a po stranách bylo více oříznuté.

Dáváme si pozor na výstupní kvalitu

Je tedy pravda, že převod 8mm filmu od někoho jiného mohl být udělán lépe. Chtěli bychom vám tímto textem a videoukázkou říci, že si na výstupní kvalitu dáváme pozor a i u komplikovanějších zakázek může být z digitalizace celuloidových filmů hezký výsledek.